Turvallisuutta ja jalkapalloa - Osa 4 pieniä tekoja muutosvaiheessa  

 

Kuten varmaan useimmat jo tietävätkin, päätin kauden jälkeen ripustaa jalkapallokengät naulakkoon ja lopettaa vuodesta 2000 alkaneen jalkapalloammattilaisuran. Urasta ja sen tuomista kohokohdista voitte lukea enemmän toisaalta, joten ajattelin kirjoituksessa pureutua pieniin muutoksiin, joita olen arkeeni tehnyt täyttämään jäljelle jäänyttä tyhjiötä.

 

Useamman vuoden ajan kahta työtä tehneenä lisääntynyt vapaa-aika on tullut tarpeeseen. Perheelle on jäänyt enemmän aikaa ja myös kotitalon remontti on alkanut taas edetä. Ongelmaa kaiken sen ylimääräisen ajan käytöstä ei siis todellakaan ole tullut. Mutta miten korvata kaikki se liikkuminen ja energian kulutus, jota jalkapallo tarjosi?

Seuraavassa muutamia tekemiäni muutoksia.

  • Käytä portaita (toimisto 7-kerroksessa)
  • Syö vähemmän ja terveellisemmin
  • Työmatka pyöräillen säästä riippumatta
  • Taukojumppa toimistopäivinä työnantajan tarjoaman Smart Break-sovelluksen ohjeilla
  • Sulkapalloa 1 – 2 krt/viikossa

 

Urakkaa helpottaa, että Protect työnantajana haluaa olla tukemassa liikkumista ja työkykyä ylläpitävää toimintaa mm. liikuntasetelein ja työhyvinvointisovelluksen muodossa. Myös ajankohtaisen KIKYn työajan pidennys toteutetaan siten, että työajan pidennyksen saa halutessaan käyttää liikuntaan.

Aika näyttää miten edelliset pienet asiat vaikuttavat fyysisen kuntoni ylläpitoon ja missä vaiheessa tulee olo, että jotain räväkämpää tekemistä pitäisi kalenteriin laittaa. Ainakaan vielä en ole löytänyt kipinää aloittaa totista puurtamista jonkin uuden urheilullisen tavoitteen saavuttamiseksi, vaan olen tyytynyt pienempiin arkipäivän ratkaisuihin työkykyni ja kuntoni ylläpitämiseksi

 

Terveisin

Heikki #3

 

Aikaisemmin julkaistut osat:

Turvallisuutta ja jalkapalloa - Osa 3
Turvallisuutta ja jalkapalloa - Osa 2 Toipumisen tuskaa
Turvallisuutta ja jalkapalloa - Osa 1

 

OTA YHTEYTTÄ MEIHIN »
TILAA UUTISKIRJE »